Metodologia GBR i proces współpracy z Klientem
-
Diagnoza
-
Analiza
-
Rozwiązanie
-
Implementacja
-
Integracja
Zrozumienie perspektywy Klienta (potrzeby i cele projektu)
- Spotkanie robocze (tradycyjne / online)
- Analiza wewnętrznych przesłanek / dokumentów / badań potrzeb
Badanie potrzeb i potiwerdzenie / weryfikacja pierwotnych założeń
- ACDC, Feedback 360
- Audyty kompetencyjne / efektywnościowe, shadowing
- Wywiady indywidualne i grupowe
- Mystery shopping
Zaprojektowanie procesu realizującego cele rozwojowe i biznesowe wynikające z etapów 1 i 2
- Zaprojektowanie procesu rozwojowego / doradczego
- Projekt narzędzi wspierających proces / organizację Klienta
Wdrożenie działań rozwojowych i doradczych
- Szkolenia (tradycyjne / action learning / online)
- Coaching / Metacoaching (tradycyjne / online)
- Szkolenia on-the job
- Warsztaty robocze (tradycyjne / online)
- Podsumowania Business Review (tradycyjne / online)
- Praca konsultacyjna (tradycyjne / online)
Utrzymanie efektu rozwojowego i biznesowego (monitoring, narzędzia)
- Przygotowanie menedżmentu do utrzymania efektów projektu
- Wdrożenie procesów, KPI oraz narzędzi wspierających utrzymanie efektów biznesowych i rozwojowych

Zrozumienie perspektywy Klienta (potrzeby i cele projektu)
- Spotkanie robocze (tradycyjne / online)
- Analiza wewnętrznych przesłanek / dokumentów / badań potrzeb

Badanie potrzeb i potiwerdzenie / weryfikacja pierwotnych założeń
- ACDC, Feedback 360
- Audyty kompetencyjne / efektywnościowe, shadowing
- Wywiady indywidualne i grupowe
- Mystery shopping

Zaprojektowanie procesu realizującego cele rozwojowe i biznesowe wynikające z etapów 1 i 2
- Zaprojektowanie procesu rozwojowego / doradczego
- Projekt narzędzi wspierających proces / organizację Klienta

Wdrożenie działań rozwojowych i doradczych
- Szkolenia (tradycyjne / action learning / online)
- Coaching / Metacoaching (tradycyjne / online)
- Szkolenia on-the job
- Warsztaty robocze (tradycyjne / online)
- Podsumowania Business Review (tradycyjne / online)
- Praca konsultacyjna (tradycyjne / online)

Utrzymanie efektu rozwojowego i biznesowego (monitoring, narzędzia)
- Przygotowanie menedżmentu do utrzymania efektów projektu
- Wdrożenie procesów, KPI oraz narzędzi wspierających utrzymanie efektów biznesowych i rozwojowych
Założenia merytoryczne projektów GBR
Budowa efektywnego zespołu skoncentrowanego na realizacji założeń strategicznych firmy to przedsięwzięcie wymagające zmiany dotychczasowego sposobu myślenia i działania a także przełamania negatywnych nastawień i otwartości na nowe doświadczenia. To konieczność rozwijania kompetencji zawodowych pracowników i umiejętność pełnego wykorzystania ich potencjału zawodowego.
Z doświadczeń z pracy z naszymi Klientami wynika, że szanse na sukces mają te organizacje, które w sposób kompleksowy podchodzą do zagadnienia rozwoju pracowników, uwzględniając w planowanych projektach wszystkie obszary związane z kompetencjami zawodowymi i osadzając podejmowane działania w szerszym kontekście organizacyjnym. Dlatego wdrażając projekty rozwojowe dla organizacji kładziemy nacisk na zmiany na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw pracowników, bo tylko w taki sposób możemy oczekiwać wzrostu efektywności działań poszczególnych osób i całych zespołów.
Szczególnie istotny jest element odpowiedniej postawy pracowników, bo w znacznej mierze to właśnie postawa jest odpowiedzialna za poziom zaangażowania pracownika, jego motywację do pracy, chęć doskonalenia się i wytrwałość w dążeniu do celu.
Kluczowe czynniki sukcesu projektów rozwojowych dla organizacji
Naszym zdaniem o sukcesie projektów rozwojowych przesądzają następujące czynniki:
- Gotowość pracowników do wzięcia udziału w procesie rozwojowym, zrozumienie i akceptacja potrzeby zmian, oraz otwartość na nowe doświadczenia
- Wgląd we własne umiejętności, czyli świadomość tego, co należy rozwijać
- Motywacja wypływająca z wiedzy, dlaczego warto się rozwijać i z przekonania, że rozwój jest możliwy
- Wiedza i umiejętności zaprezentowane w sposób najbardziej sprzyjający uczeniu się i osadzone w realiach praktyki zawodowej
- Praktyka, czyli okazja, by wdrażać nowe umiejętności i rozwiązania w środowisku pracy
- Odpowiedzialność za własny rozwój wynikająca z dużej samoświadomości oraz poczucia wpływu na rezultaty własnych działań
- Weryfikacja, czyli stałe monitorowanie rozwoju i otrzymywanie informacji zwrotnej na temat osiąganych wyników
Wszystkie wyżej wymienione czynniki uwzględniamy planując i wdrażając projekty dla naszych Klientów.